torsdag den 18. oktober 2012

Hæklet halsrør


Vinteren nærmere sig med hastige skridt, og min kære mand efterlyste noget praktisk til at varme halsen med. Det måtte ikke være et halstørklæde, for det var bare noget være bøvl. Jeg har længe "leget" med tanken om, at skulle have kørekort til en hæklenål. Inspirationen til en verden med hæklenål kommer fra denne helt fantastiske kvinde, som er en ægte tryllekunstner med en hæklenål Laila fra Nørklehjørnet  Efter fast at have besluttet mig for, at hækle et  maskulint halsrør måtte jeg igang med google søgningen og fandt frem til det helt perfekte resultat på denne blogsite, som jeg jævnlig følger med på .Jeanette - Lutter idyl, som fremtryller nogle helt igennem moderne kult hækle opskrifter. 


Resultatet blev et halsrør, som er hæklet i kurvemønster og sat sammen med neongrønne fastmasker.


Den er hæklet ekstra lang, så den kan varme helt op omkring næsen, når frosten rigtig kommer. Halsrøret er allerede indviet og mere end godkendt. Og mest af alt kommer min kære mand til at ligne en farlig gangster.

2 kommentarer:

  1. Hvor er du dygtig Maja :-)
    Den er rigtig smart, og hun har nogle "fede" opskrifter hende Lutter Idyl :-)
    Og tak for de rosende ord.
    Knus
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Søde Laila,
      Velbekomme,men de rosende ord er så sande som skrevet sort på hvidt. Jeg er også igang med havfruesjalet fra din blog, men det går ikke så hurtigt endnu.
      Hilse endelig Onkel Knud mange gange

      Knus fra os alle 4

      Slet